Profesjonalne zajęcia integracji sensorycznej w klinice w Warszawie: Dobre Energie, Kolektorska 24, 01-692 Warszawa, Telefon: 604 108 060.
Jeśli szukasz zajęć integracji sensorycznej dla dziecka, nie szukaj dalej.
Jeśli szukasz profesjonalnej pomocy dla swojego dziecka, jesteś w dobrym miejscu. Nasz zespół składa się z doświadczonych psychoterapeutów dziecięcych, którzy specjalizują się w pracy z dziećmi w różnym wieku i z różnymi potrzebami.
Nasza oferta skierowana jest do rodziców, którzy chcą zapewnić swoim dzieciom najlepszą możliwą opiekę i pomoc w rozwiązywaniu problemów emocjonalnych lub behawioralnych.
Jesteśmy tutaj, by pomóc Twojemu dziecku i Twojej rodzinie.
Jeśli szukasz wrażeń i stymulacji dla swoich dzieci, to nasza Sala Integracyjna jest idealnym miejscem dla Was! W naszym centrum oferujemy szereg aktywności ruchowych, takich jak wspinanie się, podciąganie, skakanie i kołysanie, które dostarczają bodźców proprioceptywnych i przedsionkowych, co pomaga regulować układ nerwowy i holistycznie regulować ciało. Dzięki kompresji, huśtaniu, torom przeszkód i zajęciom wspinaczkowym, dzieci mogą poprawić swoje umiejętności planowania motorycznego, świadomość swojego ciała oraz uspokoić się, aby być gotowym do skupienia i nauki.
Nasze pomieszczenie wyposażone jest w puzzle wspinaczkowe, ściankę wspinaczkową, tablice sensoryczne, ławeczki i trampoliny terapeutyczne, które zapewnią Twoim dzieciom mnóstwo zabawy i rozwoju. Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszej Sali Integracyjnej!
Wszystkie sprzęty są wykonane na zamówienie, ze szczególną dbałością o detale, HANDMADE!
Pokoje wyciszające / "odbodźcowujące" są przeznaczone dla osób, które łatwo ulegają nadmiernej stymulacji (Jak w przypadku ADHD) i potrzebują przerwy od stymulacji sensorycznej. Kojąca muzyka i światłowodowe oświetlenie tworzą relaksującą przestrzeń do dekompresji. Ten rodzaj oświetlenia jest również znany jako „oświetlenie przyjazne autyzmowi”, ponieważ dzieci z ASD często mają współistniejące zaburzenie przetwarzania sensorycznego, które objawia się w ich układzie wzrokowym. Dzieci mogą przeorganizować swoje myśli i poprawić koncentrację.
Terapia integracji sensorycznej opiera się na założeniu, że niektóre dzieci doświadczają „przeciążenia sensorycznego” i są nadwrażliwe na niektóre rodzaje stymulacji. Kiedy dzieci są przeciążone sensorycznie, ich mózgi mają problemy z przetwarzaniem lub filtrowaniem wielu wrażeń naraz. Tymczasem inne dzieci są niewrażliwe na niektóre rodzaje stymulacji.
Dzieci, które są niewrażliwe, nie przetwarzają wiadomości sensorycznych szybko i skutecznie. Te dzieci mogą wydawać się oderwane od swojego otoczenia. W obu przypadkach dzieci z problemami z integracją sensoryczną mają one trudności z porządkowaniem, zrozumieniem i reagowaniem na informacje, które czerpią z otoczenia.
Każdego dnia nasz umysł i ciało atakują tysiące bodźców – dźwięki, zapachy, kolorowe obrazy oddziałują na nas ze wszystkich stron. O tym, jak interpretować te wszystkie sygnały, uczymy się jako dzieci. Istnieją jednak przypadki, w których maluch nie umie radzić sobie z przytłaczającą liczbą bodźców. Wówczas potrzebna może być integracja sensoryczna (SI). Wyjaśniamy, co to takiego i czy integracja sensoryczna jest skuteczna.
Integracja sensoryczna może być potrzebna, jeśli Twoje dziecko ma problemy z rozwojem mowy, koncentracją, przyswajaniem wiedzy, koordynacją ruchową, zachowaniem lub ma stwierdzone zaburzenia ze spektrum autyzmu. Terapia sensoryczna może być skuteczną odpowiedzią na te problemy. Termin „integracja sensoryczna” wprowadziła w latach 70. amerykańska terapeutka zajęciowa, Anna Jean Ayres. Według niej integracja sensoryczna to proces, dzięki któremu człowiek rejestruje, moduluje i rozróżnia wrażenia odbierane przez jego zmysły w celu wytworzenia zachowań odpowiadających jego środowisku1.
Odbywa się to poprzez różnorodne ćwiczenia, dostosowane do stopnia i rodzaju zaburzeń dziecka. W grę wchodzą m.in. drabinki, koce czy kamizelki obciążeniowe, baseny z piłeczkami, huśtawki, maty dotykowe, klocki, tory przeszkód i wiele, wiele innych.
Z racji tego, że w Polsce integracja sensoryczna cieszy się ogromną popularnością, w naszym kraju również przeprowadzono badanie nad jej skutecznością. W ramach swojej pracy doktorskiej Jacek Szmalec z UMCS dowiódł, że terapia sensoryczna znacząco wpłynęła na poprawę rozwoju motorycznego dzieci 5-6 letnich z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.
Dokonują się głównie w rdzeniu kręgowym, w pniu mózgowym, móżdżku i półkulach mózgowych. Wszystkie procesy mózgowe szczególnie uczenie się zależą od organizacji wrażeń w pniu mózgu. Po przejściu pnia mózgu następuje szczegółowo opracowanie wrażeń w korze mózgowej i kojarzenie ich z wcześniejszymi doświadczeniami. Żadna z wymienionych funkcji nie dojrzewa w izolacji od pozostałych i nie dzieje się to w jednym określonym roku. Dziecko „pracuje” nad nimi w toku normalnych dziecięcych aktywności (w szczególności podczas zabaw) przez cały okres dzieciństwa.
Proces integracji jest procesem ciągłym – osiągnięcie jednego poziomu umożliwia rozwijanie umiejętności z poziomu następnego, a każda słabość, brak rozwoju czy doświadczeń w zakresie pierwszych trzech stadiów może wpłynąć na zaburzenia w rozwoju stadium ostatniego.
Najczęstszym objawem depresji w każdej grupie wiekowej jest uporczywe uczucie smutku lub obojętności, które może trwać kilka tygodni, a nawet dłużej. U dzieci depresja może objawiać się trudnościami w czerpaniu radości z czynności, które wcześniej sprawiały im radość lub drażliwością i złością bez wyraźnego powodu. Inne objawy obejmują zmiany w apetycie i wzorcach snu, wycofanie społeczne, nadmierny płacz lub brak energii do uczestniczenia w codziennych czynnościach.
Decyzja o zapisaniu dziecka na terapię integracji sensorycznej należy do rodziców. Warto kierować się przy wyborze opinią na temat danego terapeuty bądź ośrodka. Mózg dziecka jest bardzo chłonny i dobrze ukierunkowany może wesprzeć jego ogólny rozwój. Terapia sensoryczna może być jednym z takich działań wspierających, które warto rozważyć.
Źródła:
1 Ayres, A. J. , Dziecko a integracja sensoryczna, 2018.
2 Pfeiffer BA, Koenig K, Kinnealey M, Sheppard M, Henderson L. Effectiveness of sensory integration
interventions in children with autism spectrum disorders: a pilot study. Am J Occup Ther. 2011 Jan-
Feb;65(1):76-85.
3 Szmalec, J. Efektywność terapii integracji sensorycznej w usprawnianiu rozwoju ruchowego i kształtowaniu
gotowości szkolnej dzieci 5-6-letnich, 2019.
Copyright © 2023 Centrum Terapii Dobre Energie – Psycholog, Integracja sensoryczna Warszawa Bielany Żoliborz. Website Designed by Lizardo Agency