Integracja sensoryczna Warszawa Bielany

Profesjonalne zajęcia integracji sensorycznej w klinice w Warszawie: Dobre Energie, Kolektorska 24, 01-692 Warszawa, Telefon: 604 108 060

Jeśli szukasz zajęć integracji sensorycznej dla dziecka, nie szukaj dalej.

  • Zajęcia z integracji sensorycznej: 140zł
  • Gimnastyka korekcyjna: 130zł

Jeśli szukasz profesjonalnej pomocy dla swojego dziecka, jesteś w dobrym miejscu. Nasz zespół składa się z doświadczonych psychoterapeutów dziecięcych, którzy specjalizują się w pracy z dziećmi w różnym wieku i z różnymi potrzebami.

Nasza oferta skierowana jest do rodziców, którzy chcą zapewnić swoim dzieciom najlepszą możliwą opiekę i pomoc w rozwiązywaniu problemów emocjonalnych lub behawioralnych. 

Jesteśmy tutaj, by pomóc Twojemu dziecku i Twojej rodzinie.

O każdej porze możesz zadzwonić lub zostawić wiadomość - na pewno odpowiemy!

Odtwórz film na temat ćwiczenia zajęcia z integracji sensorycznej

Zobacz filmik!

Sprawdź jak wygląda nasza Sala SI do zajęć z integracji sensorycznej w Warszawie

Dlaczego wybrać właśnie nas?

Sala integracyjna

Jeśli szukasz wrażeń i stymulacji dla swoich dzieci, to nasza Sala Integracyjna jest idealnym miejscem dla Was! W naszym centrum oferujemy szereg aktywności ruchowych, takich jak wspinanie się, podciąganie, skakanie i kołysanie, które dostarczają bodźców proprioceptywnych i przedsionkowych, co pomaga regulować układ nerwowy i holistycznie regulować ciało. Dzięki kompresji, huśtaniu, torom przeszkód i zajęciom wspinaczkowym, dzieci mogą poprawić swoje umiejętności planowania motorycznego, świadomość swojego ciała oraz uspokoić się, aby być gotowym do skupienia i nauki.

Nasze pomieszczenie wyposażone jest w puzzle wspinaczkowe, ściankę wspinaczkową, tablice sensoryczne, ławeczki i trampoliny terapeutyczne, które zapewnią Twoim dzieciom mnóstwo zabawy i rozwoju. Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszej Sali Integracyjnej!

Sprzęt na zamówienie

Wszystkie sprzęty są wykonane na zamówienie, ze szczególną dbałością o detale, HANDMADE!

Pokoje wyciszające "odbodźcowujące"

Pokoje wyciszające / "odbodźcowujące" są przeznaczone dla osób, które łatwo ulegają nadmiernej stymulacji (Jak w przypadku ADHD) i potrzebują przerwy od stymulacji sensorycznej. Kojąca muzyka i światłowodowe oświetlenie tworzą relaksującą przestrzeń do dekompresji. Ten rodzaj oświetlenia jest również znany jako „oświetlenie przyjazne autyzmowi”, ponieważ dzieci z ASD często mają współistniejące zaburzenie przetwarzania sensorycznego, które objawia się w ich układzie wzrokowym. Dzieci mogą przeorganizować swoje myśli i poprawić koncentrację.

Zajęcia sensoryczne Warszawa

Terapia integracji sensorycznej opiera się na założeniu, że niektóre dzieci doświadczają „przeciążenia sensorycznego” i są nadwrażliwe na niektóre rodzaje stymulacji. Kiedy dzieci są przeciążone sensorycznie, ich mózgi mają problemy z przetwarzaniem lub filtrowaniem wielu wrażeń naraz. Tymczasem inne dzieci są niewrażliwe na niektóre rodzaje stymulacji. 

Dzieci, które są niewrażliwe, nie przetwarzają wiadomości sensorycznych szybko i skutecznie. Te dzieci mogą wydawać się oderwane od swojego otoczenia. W obu przypadkach dzieci z problemami z integracją sensoryczną mają one trudności z porządkowaniem, zrozumieniem i reagowaniem na informacje, które czerpią z otoczenia.

Czy integracja sensoryczna jest skuteczna?

Każdego dnia nasz umysł i ciało atakują tysiące bodźców – dźwięki, zapachy, kolorowe obrazy oddziałują na nas ze wszystkich stron. O tym, jak interpretować te wszystkie sygnały, uczymy się jako dzieci. Istnieją jednak przypadki, w których maluch nie umie radzić sobie z przytłaczającą liczbą bodźców. Wówczas potrzebna może być integracja sensoryczna (SI). Wyjaśniamy, co to takiego i czy integracja sensoryczna jest skuteczna.

Co to jest integracja sensoryczna i dla kogo jest polecana?

Integracja sensoryczna może być potrzebna, jeśli Twoje dziecko ma problemy z rozwojem mowy, koncentracją, przyswajaniem wiedzy, koordynacją ruchową, zachowaniem lub ma stwierdzone zaburzenia ze spektrum autyzmu. Terapia sensoryczna może być skuteczną odpowiedzią na te problemy. Termin „integracja sensoryczna” wprowadziła w latach 70. amerykańska terapeutka zajęciowa, Anna Jean Ayres. Według niej integracja sensoryczna to proces, dzięki któremu człowiek rejestruje, moduluje i rozróżnia wrażenia odbierane przez jego zmysły w celu wytworzenia zachowań odpowiadających jego środowisku1

Odbywa się to poprzez różnorodne ćwiczenia, dostosowane do stopnia i rodzaju zaburzeń dziecka. W grę wchodzą m.in. drabinki, koce czy kamizelki obciążeniowe, baseny z piłeczkami, huśtawki, maty dotykowe, klocki, tory przeszkód i wiele, wiele innych.

Polskie badania nad integracją sensoryczną

Z racji tego, że w Polsce integracja sensoryczna cieszy się ogromną popularnością, w naszym kraju również przeprowadzono badanie nad jej skutecznością. W ramach swojej pracy doktorskiej Jacek Szmalec z UMCS dowiódł, że terapia sensoryczna znacząco wpłynęła na poprawę rozwoju motorycznego dzieci 5-6 letnich z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.

Procesy integracji sensorycznej

Dokonują się głównie w rdzeniu kręgowym, w pniu mózgowym, móżdżku i półkulach mózgowych. Wszystkie procesy mózgowe szczególnie uczenie się zależą od organizacji wrażeń w pniu mózgu. Po przejściu pnia mózgu następuje szczegółowo opracowanie wrażeń w korze mózgowej i kojarzenie ich z wcześniejszymi doświadczeniami. Żadna z wymienionych funkcji nie dojrzewa w izolacji od pozostałych i nie dzieje się to w jednym określonym roku. Dziecko „pracuje” nad nimi w toku normalnych dziecięcych aktywności (w szczególności podczas zabaw) przez cały okres dzieciństwa.

Proces integracji jest procesem ciągłym – osiągnięcie jednego poziomu umożliwia rozwijanie umiejętności z poziomu następnego, a każda słabość, brak rozwoju czy doświadczeń w zakresie pierwszych trzech stadiów może wpłynąć na zaburzenia w rozwoju stadium ostatniego.

  • Plastyczność neuronalna zakłada zdolność mózgu do  zmian i modyfikacji połączeń nerwowych, przez odpowiednia  stymulacje systemów sensorycznych ma możliwości, w szczególności dotykowego, przedsionkowego i
    proprioceptywnego.
  • Sekwencyjność zakłada, że złożone kompleksowe zachowania powstają na bazie bardziej podstawowych wcześniej wykształconych reakcji na otoczenie.
  • Integralność systemu nerwowego – mówi nam o tym, że ośrodki korowe maja wpływ na ośrodki podkorowe mózgu i na odwrót.
  • Reakcje adaptacyjne, pojawienie się ich opiera się na doświadczeniach sensoryczno- motorycznych i prowadzi do rozwoju neuronalnej sieci pamięci tego „Jak czuje ruch”. Ten neuronalny model może być użyty później do planowania bardziej
    skomplikowanych zachowań adaptacyjnych.
  • Wewnętrzny popęd sensoryczny. Każdy z nas, a w szczególności dzieci maja taki popęd do dostarczania sobie bodźców sensorycznych, według Ayers są to głownie bodźce z układu przedsionkowego, dotykowego i czucia głębokiego. Patrząc na dziecko bawiące się w piaskownicy możemy zauważyć, że będzie ściskało piasek, upychało go do wiaderka, tłukło łopatką po wiaderku, wspinało się na drabinki. To są właśnie sposoby dostarczania sobie doświadczeń sensorycznych.

Jak może objawiać się depresja u dziecka?

Najczęstszym objawem depresji w każdej grupie wiekowej jest uporczywe uczucie smutku lub obojętności, które może trwać kilka tygodni, a nawet dłużej. U dzieci depresja może objawiać się trudnościami w czerpaniu radości z czynności, które wcześniej sprawiały im radość lub drażliwością i złością bez wyraźnego powodu. Inne objawy obejmują zmiany w apetycie i wzorcach snu, wycofanie społeczne, nadmierny płacz lub brak energii do uczestniczenia w codziennych czynnościach. 

Decyzja o zapisaniu dziecka na terapię integracji sensorycznej należy do rodziców. Warto kierować się przy wyborze opinią na temat danego terapeuty bądź ośrodka. Mózg dziecka jest bardzo chłonny i dobrze ukierunkowany może wesprzeć jego ogólny rozwój. Terapia sensoryczna może być jednym z takich działań wspierających, które warto rozważyć.

Źródła:

1 Ayres, A. J. , Dziecko a integracja sensoryczna, 2018.
2 Pfeiffer BA, Koenig K, Kinnealey M, Sheppard M, Henderson L. Effectiveness of sensory integration
interventions in children with autism spectrum disorders: a pilot study. Am J Occup Ther. 2011 Jan-
Feb;65(1):76-85.
3 Szmalec, J. Efektywność terapii integracji sensorycznej w usprawnianiu rozwoju ruchowego i kształtowaniu
gotowości szkolnej dzieci 5-6-letnich, 2019.